Facebook har ændret deres algoritmer – det går ud over din virksomhed

online marketingFacebook lever af, at virksomhederne bruger penge på at nå ud til deres brugere. Derfor har de i en nylig ændring gjort det organiske ”reach” i en Facebook-opdatering mindre, end det tidligere har været.

Det betyder, at virksomheder nu skal betale flere penge for at komme ud til de samme mennesker.

Det sker naturligvis til stor irritation for de mange virksomheder, der har brugt tid og penge på at opbygge store Facebook-sider med mange fans.

Det findes der dog råd imod.

Ved at segmentere dine opdateringer på Facebook korrekt har du mulighed for at opnå en stor rækkevidde på dine opdateringer uden at skulle betale mange penge for det. Det kræver, at du har sat dig ind i Facebooks-annoncemulighder – noget, du fx har mulighed for at lære mere om på en online markedsføringsuddannelse.

At Facebook ændrer deres algoritmer for at tjene flere penge bør ikke overraske nogle. Det handler blot om at være forberedt og agere herefter – det vil sige at annoncere til et smalt, men potentielt publikum med ens præcise ydelse. Det sker i Facebooks egen Power Editor.

Skriv et svar